STRAWBERRY CHIAPUDDING

Gelukkig, word je van dit ontbijt. En ook nog eens gezond. Daarom zal je er ongetwijfeld wel wat varianten van zien voorbijkomen op de blog. 

Chiazaad hoort bij de meest nutritieve voedingsstoffen die we kennen en zit boordevol vezels, proteïnen en Omega-3 vetzuren. Het is echter belangrijk dat je chiazaadjes even laat weken voor je ze gebruikt. Door ze te laten weken worden de zaadjes geactiveerd en kunnen ze het werk in je lichaam nog beter verrichten. Wanneer je ze laat weken, kunnen ze tot 12 keer hun gewicht in water absorberen, waardoor ze dan ook extra hydrateren. Daarnaast bevat chia enorm veel antioxidanten, meer ijzer dan spinazie, 5 keer zoveel calcium dan melk en nog meer magnesium dan broccoli! Go go superfood!  

Strawberry Chiapudding

Dit heb je nodig:
(voor 6 porties)

  • 1 blik kokosmelk
  • Bakje aardbeien (ongeveer 10 voor in de mengeling en nog een paar voor erop) 
  • Scheutje esdoorn siroop
  • Half kopje chiazaad
  • Kokosschilfers 

Zo maak je het:

  • Doe het blik kokosmelk en ongeveer 10 aardbeien in een blender.
  • Voeg er een scheut esdoorn siroop aan toe en blend tot je een egale massa krijgt.
  • Doe er een half kopje chiazaad bij en roer nog even tot die verdeeld zijn.
  • Na 2 uur in de koelkast zullen de chiazaadjes al geactiveerd zijn en krijg je een soort pudding. Je kan het zo nog heel de nacht in de ijskast bewaren en de ochtend erna toppen met nog wat aardbeitjes en geroosterde kokos. 
  • Voor de geroosterde kokos gril je de schilfers gewoon in een hete pan, zonder bakvet. Goed omroeren want het gaat snel. 
Strawberry Chiapudding

Veel kookplezier

&

Eet smakelijk