GIERSTEPORRIDGE MET BLAUWE BESJES EN KOKOS

Gierst is een interessant alternatief om de meer gangbare granen die we kennen mee te vervangen. Boordevol vezels en andere nutritieven zoals magnesium bijvoorbeeld én ook nog eens rijk aan eiwitten (11,5g/100g). Perfect dus als ontbijt, zoals deze porridge bijvoorbeeld. 

IMG_0655.JPG

Dit heb je nodig:
(voor 2 porties)

  • 1/3 kopje gierst
  • 1/2 kopje kokosmelk
  • 1 kopje water
  • 2 el kokosbloesemsuiker
  • Snufje zout
  • Blauwe besjes
  • Kokosschilfers
  • Chia zaad
  • Hennepzaad
  • Scheutje amandelmelk

Zo maak je het:

  • Breng de gierst, kokosmelk en suiker samen met het water en zout aan de kook.
  • Laat dit gedurende 20 min koken op een laag vuurtje, met deksel.
  • Top met blauwe besjes, een scheutje amandelmelk, kokosschilfers, chia en hennepzaad.

Als je 's ochtends tijd wil besparen, kan je de gierst 's avonds ook al koken.

IMG_0650.JPG

Veel kookplezier

&

Eet smakelijk

Camille-Beetsnroots 4.png